Child Friendly Science Education To Prevent Child Pornography

Pendidikan IPA Ramah Anak Untuk Mencegah Child Pornography

Authors

  • Bella Marta L.P Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • Laila Rahmawati Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • Zulfa Ihzani Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • Nuri Maulidiyah Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • Anisa Baroroh Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • Muhammad Amanuddin Universitas Muhammadiyah Sidoarjo

DOI:

https://doi.org/10.21070/icecrs2020525

Keywords:

Child-friendly science, pornography

Abstract

This study examines how the influence of child-friendly Science Education in efforts to prevent Child Pornography. This research is in the form of library research. This research is a qualitative study in which data collection is done by collecting studies from books and scientific journals that are associated with the phenomenon of the rise of pornography in children and adolescents. The collected data were analyzed using a phenomenological approach to determine the effect of child friendly science education in reducing and preventing pornography at the level of children and adolescents. The results of the literature analysis found that child-friendly science learning can prevent pornography at the level of children and adolescents.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Rizqi, A. T., & Made Sumantri. (2019). Hubungan Antara Motivasi Belajar dan Pola Asuh Orang Tua terhadap Hasil Belajar IPA. Jurnal Imiah Pendidikan dan Pembelajaran, 3(2), 145-154.

Husna, N. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa pada Pembelajaran IPA di Kelas V MIN 3 Aceh Besar (Doctoral dissertation, UIN Ar-Raniry Banda Aceh).

Rahman, N. (2018). Pengembangan Subjek Specifik Pedagogik (SSP) Praktikum IPA Terpadu SMP/MTS Berbasis Home Materials Terhadap Motivasi Belajar Siswa. Jurnal Elementary: Kajian Teori dan Hasil Penelitian Pendidikan Sekolah Dasar, 1(1), 1-4.

Sudirjo, E. (2010). Model Pembelajaran Inovatif Berbasis Konsep Sekolah Ramah Anak. EduHumaniora| Jurnal Pendidikan Dasar Kampus Cibiru, 2(1).

Ratnasari, Y. (2014). Implementasi Pendidikan Ramah Anak Melalui Model Pembelajaran Snowball Drilling pada Siswa Kelas IV SD Muhammadiyah Gribig Kudus. In Seminar nasional pendidikan" Menyiapkan pendidik yang melek hukum terhadap perlindungan anak". Universitas Muria kudus.

Utari, R. E. (2016). Implementasi Program Sekolah Ramah Anak di SMP Negeri 1 Tempuran Kabupaten Magelang. Spektrum Analisis Kebijakan Pendidikan, 5(7), 695-707.

Baharuddin, B., Indana, S., & Koestiari, T. (2017). Perangkat pembelajaran IPA berbasis inkuiri terbimbing dengan tugas proyek materi sistem ekskresi untuk menuntaskan hasil belajar siswa SMP. JIPI (Jurnal IPA & Pembelajaran IPA), 1(1), 81-97.

Utami, R. D., Saputri, M. K. D., & Kartikasari, F. N. (2017). Implementasi Penerapan Sekolah Ramah Anak Pada Penyelenggaraan Pendidikan Sekolah Dasar. The 5th URECOL Proceeding, 170-176.

Gunawan, Agus. (2016). Pengaruh Kegiatan Matrikulasi Pendidikan Seks dan Kesadaran Tentang Bahaya Pornografi Terhadap Karakter Peserta Didik. Tsamrah al-Fikri, 10(1), 155 – 172.

Hessick, C. B. (2016). Refining Child Pornography Law: Crime, Language, and Social Consequences. University of Michigan Press.

Gillespie, A. A. (2018). Child pornography.Information & Communications Technology Law, 27(1), 30-54.

Hessick, C. B. (2018). The Expansion of Child Pornography Law. New Criminal Law Review: In International and Interdisciplinary Journal,21(3), 321-344.

Downloads

Published

2020-08-26

How to Cite

Marta L.P, B. ., Rahmawati, L. ., Ihzani , Z., Maulidiyah, N. . ., Baroroh, A. . ., & Amanuddin, M. . . (2020). Child Friendly Science Education To Prevent Child Pornography: Pendidikan IPA Ramah Anak Untuk Mencegah Child Pornography. Proceedings of The ICECRS, 8. https://doi.org/10.21070/icecrs2020525